tirsdag den 1. april 2008

Sniksnak

Tirsdag aften… Burde se fodbold med min ven og center-kollega Michael Niebling, men han har brændt mig af. Snøft. Uden at vide det, så gætter jeg på, at der kom en travhest i vejen. Nå, men så kan jeg jo ligeså godt skrive lidt til jer, kære Bakken-fans.

Lørdag var der fællesudflugt til Aabyhallen. Nogle for at se basketball, men for mit vedkommende ligeså meget for at se, hvilke kager de havde fået bagt denne gang. Lørdagens vinder var klart en mørk drømmekage fra Brovst. Godt smattet og velbagt. Der var desværre udsolgt allerede i 1. halvleg. Der var, med rette, meget muggen i krogene over det. Aaby vandt forøvrigt en forholdsvis sikker sejr efter en god 2. halvleg. Den tidligere bjørn, Andreas Jørgensen, kommenterede sejren således: ”Jeg er lidt forvirret. Jeg plejer at få en medalje om halsen når jeg vinder sidste kamp.” Andreas spillede en forrygende kamp, men kan man ikke kræve, at en veltrænet fyr i starten af tyverne på knap to meter kan dunke når han er fri fra midten? Jo, det kan man godt – især når tilskuerne i forvejen er i dårligt humør pga. mangel på kage.

Siden sidst har vi kun haft træning et par gange. Især træningen søndag morgen blev der fra rutineret side set frem til med spænding. Det lykkedes desværre alle at komme til tiden – på trods af sommertid. Noget overraskende og ikke godt for bødekassen. Træningen startede med 20 minutters fodbold. Jeg skal da ikke undlade at gøre opmærksom på, at mit hold vandt 4-3 bl.a. efter et pragtmål, med knæet, af undertegnede. Efter fodbold gik vi direkte over i gladiatorkamp, hvilket bedst beskrives som det vi kaldte kongeløber da jeg gik i folkeren. Alle blev udstyret med en stor madras og så galdt det ellers om at løbe fra den ene ende til den anden, mens madrassen blev brugt som skjold. Kom ikke og sig, at vores trænere ikke har fået noget ud af otte år på seminariet... Herefter stod den selvfølgelig på basketball, men det kommer nok ikke som et chok for nogen.

Her til aften havde vi en mere klassisk træning. Som det hører sig til i ethvert slutspil træner vi en håndfuld nye systemer til hver kamp. Det vil dog ikke sige, at vi ikke løber de gamle længere, hvilket igen vil sige, at der efterhånden er mange systmer at huske på. Til at afhjælpe dette har Staff lavet forskellige huskeremser til de ikke så systemstærke – bl.a. kan nævnes XP-bus, som hverken hentyder til et populært styresystem fra Microsoft eller nogen form for offentlig transport. Derimod er det et akronym for fem udvalgte systemer. Træningen forløb uden det store drama. Søren Ege var med til at skyde lidt, så mon ikke vi ser ham igen på banen inden finalerne er ovre? Jeg håber og tror det. Jeg var desværre på samme hold som Nicolai Iversen i samtlige kampe i dag, så jeg kunne ikke forlænge min streak på ni træninger i træk, hvor jeg har låget ham til ti. Ærgerligt.

Udenfor banen, men dog stadig i Bakken Bears regi, er der to større hændelser, der er løbet af pinden. Som det hører sig til har vi selvfølgelig aftalt at lade håret stå i slutspillet. Der er dog visse undtagelser, som er blevet godtaget efter en del diskussion. Jens Jensen, vores kære kaptajn, har fået lov at klippe samtlige ni hår han har på hagen. Alle var enige om, at det simpelthen så for usselt ud. Værre er det med Andreas Jakobsen. For jer derude i det ganske land, som ikke har haft fornøjelsen af at være i bad (altså brusebad selvom bofælle Nicolai forgæves har forsøgt at få ham med til vinterbadning...) med Andreas, så kan der oplyses, at han har en ganske imponerende måtte af hår på ryggen. Efter en ophedet diskussion blev vi derfor enige om, at det var i alles interesse, hvis han fortsat fik lov til at studse hårene på ryggen. Vi skal ikke have nogle sure kærester her i slutspillet.

I dag er det, som det vel efterhånden er gået op for alle, den 1. april. Hvad hører sig til den 1. april? Tadaa, rigtigt en aprilsnar. Helt som forventet lavede vores allesammens Fys, altså fysioterapeut Jens Knudsen, et vaskeægte hattrick og hoppede på vores aprilsnar på www.bakkenbears.com. Som det kan ses på det lille billede nedenfor dette, så var han dog absolut ikke den eneste... Retfærdigvis skal det nævnes, at den unavngivne spiller selv fangede den, modsat Fys, hurtigt.



Som lovet... Ingen blog uden ishockey og AGF, selvom jeg nok bare burde ha’ forbigået det i tavshed. I søndags lykkedes det nemlig 1/3 af den gule axis of evil (Horsens IC, Brømby og Herning Blue Fox) at få en enkelt sejr i hus, men heldigvis blev der udlignet tidligere i dag. De hvi’e...?! Tjaa hvad kan der næsten siges? Fire kampe, nul mål. Om ikke andet så ved de da, hvad de skal træne i den kommende uge...

Nå, det blev en længere omgang, men heldigvis er det ganske frivilligt om I gider nå helt herned... Jeg vender tilbage før finalerne går i gang med mere varmluft om tingene omkring Bakken Bears. Og hvad angår Michael Niebling, så har han ringet og sagt, at han blev nødt til at arbejde over, men han fik også lige spurgt om jeg havde set, at Johnny Takter havde vundet to afdelinger i aftenens V65-spil på Jägersro, så...

1 kommentar:

Anonym sagde ...

For filan bro' du har jo alt for meget tid derovre i Århus. Du skal meget mere på straffe linien, forventer mindst 60% i finale-serien :)

Vi ses, håber Ama'r snupper den anden finaleplads så man kan se lidt topbasket live.


God træning!
(vi er jo nogle der har "sommerferie" nu)

Hilsner fra den ham den mindste bror.